onsdag 26 januari 2011

Nostalgi - barngalgar

När jag var liten (på 70-talet) hade jag små söta galgar i plast som det stod bambino på och med olika djursiluetter.
Någon som känner igen...?
Jag har sparat en som prydnad på en hylla tillsammans med mina första skor.

För ett tag sedan gjorde jag en trevlig upptäckt: galgarna tillverkas igen!!! Och ännu bättre blev det, jag som har någon sorts nolltolerans mot plast upptäckte även att galgarna numera tillverkas av biologiskt nedbrytbar plast fri från PVC och att alla färger som används är godkända för livsmedel.

Jag har beställt galgar till butiken och hoppas att de dyker upp redan i veckan.




Kolla in alla läckra färger, enda problemet är vilken färg man skall välja :)

1 kommentar:

  1. Men, nu blev jag överlycklig! Jag har letat som en tok efter dessa galgar som för mig varit ett minne på näthinnan, men utan att veta varesig tillverkarens namn eller var de säljs har jag letat i blindo. Är överlycklig över att någon uppmärksammar dessa oerhört söta galgar!!!

    SvaraRadera